آنـــــــا یـــــــوردوم تــــبریــــــز(عبداله رضوی)
مجالی برای...
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آنا یوردوم و آدرس tabrizli.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 

 

تاخیر در بهره‌برداری از مترو تبریز

افزایش ترافیک شهری و مشکلات حمل و نقل عمومی از یک سو و حجم وسیع مسافرت های درون شهری و مهمتر از آن آلودگی هوای تبریز از سوی دیگر لزوم احداث خطوط مترو را در این کلانشهر بیش از پیش نمایان می سازد پروژه ای که چندین سال است در دست احداث بوده و با تاخیر های مکرر روبروست...

خط یک متروی تبریز

برای اولین بار در دی ماه 1369 موضوع قطارشهری تبریز در مجلس شورای اسلامی مطرح شد و با بررسی های انجام یافته٬ احداث چهار خط ریلی درون شهری و یک خط حومه ای به تصویب رسید.
بالاخره با تصویب شورایعالی ترافیک شهرهای کشور٬ احداث خط نخست قطار شهری تبریز در سال 1381 اغاز شد.
طبق زمانبندی ها و قولهایی که از طرف مسئولان داده شده بود٬ سال 91 سالی بود که تبریزی ها با پایان یافتن این سال منتظر بهره برداری از خط نخست بودند ولی این سال به نصف نرسیده بود که تاریخ ها تمدید شد و این زمان به سه ماه دیرتر یعنی خردادماه سال92 موکول شد.
اخیرا شهردار تبریز از عملی نبودن افتتاح خط یک در شش ماهه ی نخست سال 92 خبرداد و علت آن را حرکت نکردن واگن ها از چین دانست.

 

 نقشه مسیرهای متروی تبریز

 

خط یک متروی تبریز در خرداد ماه به بهره برداری می رسد

عضو شورای اسلامی تبریز در گفتگو با خبرنگارمهر٬ از پیشرفت فیزیکی پروژه ابراز رضایت کرد و گفت: طبق برنامه هایی که از پیمانکاران گرفته ام و بازدیدهایی که از خط نخست به عمل آمده است مشکلی برای افتتاح در خردادماه وجود ندارد و مشکلاتی که وجود دارد بیشتر مالی است تا مشکلات سالن و واگن.
جواد ششگلانی از تهیه و ساخت واگن های قطارشهری در چین خبرداد و گفت: شرکت چینی به تعهدات خود عمل کرده و تعجب میکنم چرا شهردار از عملی نشدن پروژه در خرداد ماه خبرداده است.
وی همچنین گفت: پیشرفت فیزیکی قطارهای شهری سه کلانشهر اصفهان٬ تبریز و شیراز برابر است و مشهد به دلیل ساختار جغرافیایی متفاوت نسبت به تبریز از پیشرفت بیشتری برخوردار است.
ششگلانی ادامه داد: وجود قطارشهری به جهت عدم آلایندگی، عامل کاهش آلودگی هوا و آلودگی صوتی در کلانشهرها است.
وی ادامه داد: متروی تبریز از پنج خط، شامل چهار خط اصلی و یک خط حومه ، به طول 75 کیلومتر تشکیل شده ‌ است و بعد از تهران و کرج دارای بیشترین خطوط در بین کلانشهرهای کشور است.


برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

موقعیت دستگاه TBM - برای بزرگنمایی کلیک کنید

 


مترو تبریز قربانی بی مسئولیتی دیگر کلانشهر ها شده است


سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز هم در گفتگو با مهر گفت: سه کلانشهر اصفهان ٬ شیراز و مشهد به دلیل عدم پرداخت منابع مالی به شرکت مادر تخصصی قطار شهری در موعد مقرر٬ باعث تاخیر در بستن قرارداد با شرکت چینی ودر نتیجه تاخیر در تحویل واگن ها شدند٬ این در حالیست که در این بین تبریز با پرداخت 30 میلیارد تومان در موعد مقرّر به شرکت مادر تخصصی مظلوم واقع شد.
رسول درسخوان از سرمایه گذاری مشترک دولت و شهرداری در پروژه قطار شهری خبر داد و گفت: با توجه به هزینه های بالای این پروژه٬ شهرداری و دولت به صورت مشترک هزینه های طرح را پرداخت می کنند و وقتی طرفی کوتاهی کرد٬ کار طرف دیگر هم تحت تاثیر قرار می گیرد.
وی ادامه داد: شهرداری با همکاری شورای اسلامی٬ حداکثر توان خود را در تکمیل پروژه به کار گرفته ولی دولت به دلیل مشکلات مالی در بعضی موارد٬ کوتاهی می کند.
این عضو هیئت علمی دانشگاه زمان خاصی را برای افتتاح خط یک اعلام نکرده و گفت: با توجه به تحریم ها و مشکلات تجارت خارجی٬ نمی توان زمان خاصی برای بهره برداری از خط یک اعلام کرد ولی کوتاهی از طرف شهرداری و شورای اسلامی نیست.
درسخوان ادامه داد: تسریع در راه اندازی مترو بسیار مهم است اما اجرای دقیق و منطبق با اصول فنی و مهندسی آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است .
وی همچنین در مورد خط یک این سامانه گفت: خط یک، منطقه ایل‌گلی در جنوب شرق شهر را پس از عبور از مرکز شهر به منطقه لاله در جنوب غرب آن متصل خواهد کرد که 9 سال است این خط درحال اجرا است.



بارگیری واگن های مترو تبریز از چین تا پایان سال 91


مدیر عامل قطار شهری تبریز در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: خط یک قرار بود تا خرداد ماه سال بعد به بهره برداری برسد ولی با توجه به مشکلات نرسیدن به موقع واگن ها٬ امیدواریم خط نخست با تاخیر کمی به بهره برداری برسد.
جواد انصاری ادامه داد: در جلسه اخیر شورای شهر در هشتم بهمن ماه، شهردار از برنامه ریزی افتتاح و بهره برداری فاز اول برای خرداد خبر داد، ولی آنچه که قطعی است با مختصر تحمّل و مدارا ، فاز اول به بهره برداری خواهد رسید.
وی همچنین درمورد مصاحبه شهردار که اعلام کرده بود مشکل اصلی٬ نرسیدن واگن هاست٬ گفت: واگنها در حال حاضر در کارخانه سازنده درحال تولید انبوه هستند و طبق آخرین توافقات شرکت مادر تخصصی حمل ونقل ریلی کشور ٬ در اسفند ماه سال جاری در بندر شانگهای، واگن ها بارگیری خواهد شد.
وی ادامه داد : امیدوارم در نیمه اول سال 92 واگن ها به تبریز برسند، بعد از رسیدن واگن ها یک ماه هم در تبریز کار داریم تا واگن ها آماده بهره برداری شوند.
مدیر عامل قطار شهری تبریز در خصوص پیشرفت های جدید پروژه اظهار کرد: الان تجهیزات ثابت در فاز اول در حال نصب است و بیش از 95درصد تجهیزات ثابت فاز اول خریداری و حمل شده، بخشی در حال نصب است و بخشی دیگر در گمرک در حال ترخیص می باشد٬ که بلافاصله بعد از ترخیص نصب خواهند شد.
وی ادامه داد: در تمامی ایستگاهها عملیات ساختمانی ادامه دارد، تونل عمیق هم در حال حفاری بوده، بطوریکه دستگاههای حفار هردو به میدان قونقا نزدیک شده اند.
انصاری همچنین در خصوص تاخیر رسیدن واگن ها به کشور افزود: منتظر رسیدن واگن ها نیستیم و با سرعت در حال انجام کارهای فیزیکی فازهای بعدی هستیم که در این فازها٬ پیشرفت فیزیکی به خوبی مشاهده می شود.
وی همچنین در خصوص بودجه های تخصیص یافته گفت: در سال 1391 تا به حال 50 درصد از اعتبارات عمرانی توسط دولت تخصیص داده شده که برای پیشرفت پروژه هزینه شده است و پیش بینی می شود تا پایان سال میزان تخصیص به 70 درصد برسد.
انصاری ادامه داد: سازمان قطار شهری برنامه دارد که هر مقدار اعتبار داده شود بتواند جهت پیشرفت پروژه و عملیات اجرائی هزینه کند.
وی همچنین از تاخیر در بهره برداری فازهای بعدی اظهار نگرانی کرد و گفت: تعدادی از ایستگاهها هنوز توسط شهرداری تملک و تحویل قطار شهری نشده است و پیگیری های زیادی هم کرده ایم ولی هنوز تملک تعداد پنج ایستگاه انجام نشده است.
وی ادامه داد: این مشکل، تاخیر قابل توجهی در بهره برداری از فازهای بعدی ایجاد خواهد کرد.

 

منبع: nasrnews.ir & tabrizmetro.ir & ahrabnews.com

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: اخبار عمرانی و شهری، ،
برچسب‌ها: مترو, تبریز, خرید, واگن, تاخیر, مظلومیت, TURO,
[ 15 / 11 / 1391 ] [ ] [ عبداله رضوی ]

.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

بهترین ها و مهمترین ها را در این وب بخوانید...
موضوعات وب
امکانات وب