آنـــــــا یـــــــوردوم تــــبریــــــز(عبداله رضوی)
مجالی برای...
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آنا یوردوم و آدرس tabrizli.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 

کلانشهر تبریز طی سالهای اخیر تحولات اساسی در امر مبلمان شهری و کف سازی معابر شهر را شاهد بوده است و هم اکنون شاهد خیابان سنگ فرش در تبریز هستیم که شامل:

 

1-سنگ فرش تربیت

این مسیر سنگ فرش در طول مسیر جاده ابریشم به طول حدود یک کیلومتر واقع شده که در طول این سنگ فرش مجسمه های حرف و مشاغل قدیمی نصب شده و نور پردازی سنتی در این محور انجام گرفته است.در این سنگ فرش باغچه های زیبایی ایجاد گردیده د در طول مسیر سروهای خمره ای کاشته شده اند .از نکات قابل توجه این سنگ فرش نصب مبلمان شهری زیبا و منحصر بفرد است که طرح آنها الگو برداری شده از پل قاری تبریز میباشد و از سنگ تراشیده شده است.

خیابان سنگفرشی تربیت

 

2-سرای گرجیلر

این مسیر نقطه ورودی بازار تبریز از ضلع جنوبی میباشد که در اطراف این مسیر ساختمانهایی با معماری قاجاری وجود دارند.طول این مسیر 200 متر است.

خیابان سنگفرشی سرای گرجیلر

 

3-سنگ فرش حد فاصل چهار راه ابوریحان تا تقاطع حکیم نظامی

این مسیر در بلوار آزادی و در رفوز میانی دو مسیر رفت و برگشت این بلوار حد فاصل چهار راه ابوریحان تا زیر گذر آخر شهناز به طول حدود یک کیلومتر اجرا شده و یکی از زیباترین معابر سنگ فرش تبریز قلمداد میگردد

خیابان سنگفرشی ابوریحان

 

4-سنگ فرش شهریار ولیعصر(شانزلیزه )

این مسیر سنگ فرش حد فاصل فلکه بزرگ ولیعصر و فلکه بازار اجرا شده و طول مسیر حدود 500 متر میباشد که بین شهروندان با اسم شانزلیزه شناخته شده است و از سوی شهرداری تبریز به اسم سنگ فرش شهریار نام گذاری شده .جدیدا با حذف تردد خودروها در این مسیر موجب زیبایی و وسعت بیشتر این مسیر سنگ فرش شده است

خیابان سنگفرشی ولیعصر(شانزلیزه)

 منبع: tabrizemodern.blogfa.com


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: اخبار عمرانی و شهری، ،
برچسب‌ها: تبریز, سنگفرش, خیابان,
[ 14 / 11 / 1391 ] [ ] [ عبداله رضوی ]

.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

بهترین ها و مهمترین ها را در این وب بخوانید...
موضوعات وب
امکانات وب